Ga naar de inhoud
Let op: Om de gebruikerservaring op deze site te verbeteren gebruiken we cookies.

A user interface is like a joke. If you have to explain it, it's not that good. 

IT in de zorg is een bedrijfsondersteunende service samen met andere facilitaire diensten van een ziekenhuis, met als doel de zorgprocessen te faciliteren.Nog al teveel blijkt informatie niet beschikbaar bij de juiste zorgverlener op het juiste moment met verspilling en workarounds als gevolg.

Een nieuw EPD, en of andere software invoeren in de zorg is meestal ook een verandertraject met als doel procesverbetering naar operationele excellentie 

VOOR EEN SNELLERE EN BETERE ZORG

Het EPD moet gaan functioneren als fundering voor een hele serie van zorggerelateerde processen. We hebben het dan over de planning,verwijzing en opvolging, controle op de uitvoering, de beschikbaarheid van middelen, budgettering en de inzet van personeel. Activiteitsgestuurde personeelsinzet leidt tot snellere en betere zorg aan de patiënt.

PROCESONDERSTEUNEND

Implementatie van het EPD moet het totale zorgproces optimaliseren. Denken vanuit de workflow, het proces is de basis. OP die manier evolueren we van resultatenservers naar beslissingsondersteunde patiëntendossiers. De termen medisch en verpleegkundig dossier zijn achterhaald en worden eindelijk patiëntendossier.

FOCUS OP DE GEBRUIKERS

EPD is geen strikte ‘IT-aangelegenheid’, maar een echte gebruikersapplicatie. En die moet dus vanuit de operationele eisen en wensen worden benaderd. Doel is de medewerker op de vloer daadwerkelijk te ondersteunen, en bvb printen, mailen, bellen .....vermijden door de informatie op tijd op de juiste plaats te voorzien. 

 

 

Een vraag, suggestie of een afspraak ?

Neem gerust totaal vrijblijvend contact op met ons